Tuesday, January 26, 2010


این ویدئوییه که ما دوستهای مونا درست کردیم برای اینکه اولا از همه تشکر کنیم، ثانیا همه هموطنان عزیز رو تشویق کنیم که با ثبت نام در بانک های مغز استخوان سراسر دنیا و اطلاع رسانی درباره این موضوع، از این فرصتی که به دست اومده استفاده کنیم و جمعیت ایرانی ها رو توی این بانک ها زیاد کنیم. اینجور نه تنها می تونیم جون مونا رو نجات بدیم، بلکه امید زندگی رو به هر هموطن دیگه ای که روزی ممکنه برای ادامه زندگی نیاز به مقداری از خون ماداشته باشه برمی گردونیم.

ویزای مادر مونا


خبر خیلی خوب اینکه ویزای مادر مونا حاضر شد و اون به زودی میاد پیشش.
مونا حالش بهتره. و خوشبختانه از آخرین باری که مرخص شده دیگه لازم نشده بره بیمارستان.

Sunday, January 24, 2010

عکسهایی از مراسم بوستون


با تشکر خیلی خیلی زیاد از خانم هاله مهینی که باعث و بانی این مراسم بودن.





Wednesday, January 20, 2010

حال مونا

مونا امروز از بیمارستان مرخص شد. فعلا دردش کنترل شده و خوشبختانه حالش بهتره.

Tuesday, January 19, 2010

انجام آزمایش در بیمارستان جکسون. پنجشنبه 21 ژانویه.


پنجشنبه این هفته در بیمارستان جکسون میامی امکانات انجام تست اچ ال ای به صورت مجانی فراهم شده. بانی این جلسه خانم دکتر گنجه ای آذر از پزشکان ایرانی این بیمارستان هستند. در صورتی که علاقه مند هستید در این برنامه شرکت کنید، لطفا به ایشون به آدرس زیر ایمیل بزنید که بتونن تعداد کافی کیت آزمایش تهیه کنن:

PGanjei@med.miami.edu

این هم پیغامیه که خودشون نوشتن:

Hello Everybody:
On this Marthin Luther King holiday I would like to thank you for offering your help for Mona( I am sorry that I am not able to respond you individually). Of those of you eligible to donate bone marrow for her( age 18-60) , some perhaps have done HLA testing via direct on line registration or by attending a blood community center ( located in all communities ) .
For those who have not done it yet, with the help of my friend and colleague Dr. Shariatmadar we have arranged to have a free testing ( sample from buccal mucosa) to be done at Jackson Memorial Hospital on this Thursday (1/21/2010 ) from 1:00-3:00 PM , Holtz Center Large Pathology Conference Room on the second floor.The room is East Tower( Holtz center) # 2034.
Please be there on time, it should take a few minutes only .
I will see you there !
Thank you,
PG

راهنمای انجام نمونه برداری از مخاط دهان


این ویدئو نحوه انجام تست رو برای کسایی که کیت رو در آمریکا دریافت کردن نشون می ده. همه توضیحات فیلم توی کاغذهایی که همراه کیت براتون میاد هست ولی اگر کسی خواست می تونه برای محکم کاری فیلم رو ببینه. اگرم فکر می کنین کسی احتیاج داره که فیلم رو ببینه لطفا براش بفرستین.

ما امروز مطلع شدیم که یه خانم ایرانی دیگه به اسم فرناز که احتیاج به پیوند داشته تونسته خون سازگارش رو پیدا کنه و عمل رو انجام داده. این هم عکساش توی فیس بوک. این یعنی تلاش های ما نتیجه می ده. و یعنی شمایی که آزمایش دادین تا همین الان جون یه نفر رو نجات دادین! به امید اینکه زودتر خون سازگار مونا هم پیدا بشه و همه با هم زندگی سلامتش رو جشن بگیریم.

Monday, January 18, 2010

درباره حال مونا و یک آزمایشگاه جدید در تهران


درباره حال مونا
مونا دیروز ظهر از بیمارستان مرخص شده بود ولی‌ متاسفانه امروز دوباره بخاطر درد ستون فقرات مجبور شد برگرده...

یک آزمایشگاه جدید در تهران

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دریان نو: آدرس: خ ستار خان- خ حبیب الله- نبش سروش یکم- تلفن: 66523604
روزهای شنبه و سه شنبه تست میگیرن
قیمت با دفترچه تامین اجتماعی: 9600 تومان

Thursday, January 14, 2010

پیامی از طرف مونا


این ویدئو رو امروز توی بیمارستان گرفتیم چون مونا می خواست از همه شما تشکر کنه. بابت تلاش و توجهی که دارین می کنین. به امید اینکه هر چه سریعتر خون مناسب برای مونا پیدا بشه.

آزمایشگاهی در مشهد


یکی‌ از خوانندگان مهربان وبلاگ برای ما ایمیل زدن و گفتن که آزمایشگاهی تو مشهد هست که این آزمایش رو با بیمه با قیمت حدود ۳۵۰۰۰ تومن و بدون بیمه ۵۰۰۰۰ تومن انجام میده. باز هم از تهران گرون تره ولی‌ تاحالا ارزون‌ترین چیزیه که ما تو مشهد پیدا کردیم.

آزمايشگاه نور -روبروي بيمارستان قائم-خيابان بهشت-نبش بهشت 2

با تشکر خیلی‌ زیاد از ایشون.

Wednesday, January 13, 2010


یکشنبه این هفته در مرکز ارشاد میامی مراسمی برای مونا هست. توی این مراسم از یک مرکز اهدا خون دعوت شده که بیان به مرکز و شما می تونین با اهدا خون از شون بخواین که آزمایش اچ ال ای رو هم ازتون بگیرن و عضو بانک بشین.

َAddress: Ershad Centerو -6669 SW 59th Place, Miami, FL 33146
When: Sunday January 17th, 12:45 PM.

بانک سلولهای بنیادی در ایران


ما با خانواده مونا صحبت کردیم و معلوم شد که در همون ابتدای کار با این بانک تماس داشتن. با وجودی که بانک یه سری از وسایل لازمشون رو وارد کردن و کارهای اداریشون هم انجام شده، ولی به دلیل مشکلات بودجه ای هنوز به مرحله اجرای کامل نرسیده.
با مراجعه به این وبسایت میتونید اطلاعاتی دربارهٔ عضو شدن در بانک کسب کنید. ولی وقتی ثبت نام کردید باید منتظر بشید تا باهاتون تماس بگیرن. و این تماس هم منوط به حل شدن مشکلات مالی موسسه هست.
ما امیدواریم که این پروژه زودتر عملیاتی بشه چون داشتن یه همچین بانکی کمک خیلی بزرگی به همه بیماران ایرانی هست که نیاز به این پیوند دارند. و سعی می کنیم هر خبر جدیدی که گرفتیم در این وبلاگ بزاریم.

راهنماي انجام آزمایش


سلام به همه، چون دستورالعمل ها کمی توی آرشیو پایین رفته و بعضی ها ممکنه نتونن پیدا کنن، من دوباره این پست رو تکرار می کنم.
با این همه اگر شما تازه به این وبلاگ سر زدین، لطفا موضوعات آرشیو رو همه رو نگاه کنید چون اطلاعات مختلف توش هست.

اول اینکه باید تشکر کنیم از همه که اینقدر به این موضوع اهمیت دادید. باعث افتخار ما هستید.
دوم اینکه، ما زمان خیلی کمی داریم. پس لطفا هر چه که می توانید نلاش کنید و دیگران را هم تشویق به انجام تست کنید.

به دلیل سوالات متعدد دوستان در مورد نحوه کمک به مونا و انجام تست در کشورهای مختلف، سعی شده است که در این پست مطالب مورد نیاز (بر اساس آخرین اطلاعات ما) جمع آوری شود.

نحوه انجام تست برای دوستان ساکن آمریکا
مراحل ثبت نام و ارسال تست در اینجا توضیح داده شده است.

نحوه انجام تست برای دوستان ساکن ایران يك و دو (لطفا هر دو رو بخونین)
مراحل انجام تست و چک کردن نتایج با اطلاعات مونا در اینجا توضیح داده شده است.

نحوه انجام تست برای دوستان ساکن کانادا
مراحل ثبت نام و ارسال تست در اینجا توضیح داده شده است.

نحوه انجام تست برای دوستان ساکن اروپا
مراحل ثبت نام و ارسال تست در اینجا توضیح داده شده است.

نحوه انجام تست برای دوستان ساکن انگلیس و استرالیا
راهنمایی هایی برای پیدا کردن اطلاعات و ارسال تست در اینجا آمده.

نحوه انجام تست برای دوستان ساکن سایر کشورها
راهنمایی هایی برای پیدا کردن اطلاعات و ارسال تست در اینجا آمده.

Tuesday, January 12, 2010

اطلاعات تکمیلی برای دوستان مقیم ایران



اینها آخرین اطلاعات ما دربارهٔ آزمایش دادن در ایران‌ هست

شما باید از یک دکتر عمومی‌ نسخه بگیرین برای انجام این آزمایش:

HLA typing class 1 - Serology

بعد میتونین مراجعه کنین به انتقال خون و یا هر آزمایشگاه دیگه، به شرط اینکه امکانات انجام این آزمایش رو داشته باشن. خوبی انتقال خون، اگه انجام بدن، اینه که اینطور که دوستان برامون نوشتن از همه جا ارزون تره و در تهران به بیمه می شه 7000 تومان. کلا هم پروسه راحت تری داره. یک مسئله ای که هست اینه که توی انتقال خون تهران به دلیل مراجعه زیاد یه حدی گذاشتن برای کسایی که می خوان برا مونا آزمایش بدن. یعنی روزی 5 تا آزامایش بیشتر نمی گیرن. در نتیجه احتمال داره که اگه بعد از ظهر برین و بگین برا موناست انجام ندن براتون.

بعد از انجام آزمایش نتیجهٔ اون رو میگیرین و برای خواهر مونا به این آدرس میفرستین:

mina.zarei64@gmail.com

دو تا آزمایشگاه تو تهران قبلا معرفی‌ کرده بودیم که هم آزمایش رو انجام میدن، هم فایل مونا رو دارن خودشون چک می‌کنن. یکی‌ نور یکی‌ بهار. مثل اینکه نور دیگه خیلی‌ همکاری نمی‌کنه با حتا بعضی‌ مراجعین رو برگردونده. الان آزمایشگاه پارسه توی تهران رو هم میدونیم که انجام میدن.

تهران: آزمایشگاه پارسه. پایینتر از فلکه دوم صادقیه ابتدای خیابان جناح نبش خیابان عابدزاده ساختمان پزشکان طبقه سوم.

آزمایشگاه بهار
نام مدیر: برزو گوران تلفن: ۸۸۹۶۵۸۱۸, ۸۸۹۶۱۷۴۸, ۰۹۱۲۶۰۴۸۵۸۸ نمابر: ۸۸۹۷۴۱۸۸ آدرس: - کارگر شمالی (امیرآباد) – جنب پمپ بنزین – پ. ۱۶۲۷

توی شهرستان‌ها ما فعلاً چند تا آزمایشگاه رو میدونیم که انجام میدن. کلا سازمان انتقال خون هرجأی بهترین جاست برای شروع. دوستان عزیزی که جای‌ غیر از تهران زندگی‌ می‌کنن اگه موفق به انجام آزمایش شدن لطفا اطلاعات آزمایشگاه رو برای ما بفرستن.

مشهد- آزمایشگاه پارس: خیابان چمران - پلاک ۱۳- تلفن: ۰۵۱۱-۸۵۴۴۴۱۰
آزمايشگاه نور :روبروي بيمارستان قائم-خيابان بهشت-نبش بهشت 2

شیراز: درمانگاه شهید مطهری , جنب بیمارستان نمازی

تبریز: آزمایشگاه تشخیص طبی هلال احمر
آزمایشگاه دانش.خیابان 17 شهریور روبروی بستنی وحید.5541941.555187.5566740
کرج -آزمایشگاه حکیم.خیابان طالقانی شمالی. تلفن: 4422111

برای دوستان مقیم آمریکا که در نزدیکی ماساچوست زندگی می کنند


یکی از خوانندگان خیلی مهربان این وبلاگ برنامه ای رو در ماساچوست (روز 17 ژانویه) ترتیب داده برای مونا برای اینکه تعداد بیشتری ثبت نام کنن. با تشکر خیلی خیلی زیاد از ایشون اطلاعات این برنامه رو تاحدی که فعلا در اختیار ماست اینجا می زاریم. برای اطلاهات بیشتر هم می تونید با خودشون تماس بگیرید:

Saturday Jan 17th, 12:00 - 5:00 PM

Khaneh Iran (IAB) 17 Nichols Avenue, Watertown MA 02472

contact: Hallehmahini@yahoo.com.

Monday, January 11, 2010

درباره حال مونا و انواع مختلف تست اچ ال ای


حال مونا
مونا الان 4 روزه که برگشته بیمارستان. خون رسانی ضعیف به روده هاش باعث شده درد شدیدی در قسمت داخلی شکمش داشته باشه که دکترا هنوز نتونستن کنترلش کنن. و تا این مشکل حل نشه نمی تونن مرخصش کنن.
ویزای مادر مونا هنوز حاضر نشده و همچنان منتظریم.

HLA test
بعضی از دوستانی که توی شهرستان ها پیگیری می کردن با قیمت های خیلی بالایی در حدود 300 هزار تومان مواجه شدن. اون تستی که قیمتش اینقدر بالاس یه مدل دیکه تست اچ ال ای هست که موارد خیلی بیشتر از اونی که برای کار مونا لازمه آزمایش می کنه. و توی تهران هم قیمتش همینقدر بالاس. تستی که ارزون تر هست و برای کار ما لازمه اینه:
HLA typing class 1 - Serology

Sunday, January 10, 2010

حال مونا، دانشگاه کرمان، و کامنت ها


سلام به همه دوستان
با عرض معذرت از اینکه ما چند روزی به دلیل اسباب کشی و شروع ترم و اینا نبودیم. موناهم متاسفانه 3 روزه که دوباره برگشته بیمارستان.

دانشگاه کرمان
این وبسایت لطف کرده و اطلاعات زیر رو برای ما فرستاده (برای دسترسی به وبسایت باید ثبت نام کنید)
بالاخره پیگیری های دوستا ن جواب داد. امروز رفتن معاونت اموزشی دانشگاه وبلاگ مونا رونشونشون دادن. متاثر شدند. و قبول کردند مجانی تست بگیرند
افرادی که در کرمان زندگی میکنند برای تست رایگان به ساختمان معاونت کل دانشگاه علوم پزشکی واقعا در چهارراه شفا نزد خانم دکتر محمدی مراجعه کنند و بگویند که برای مداوای مونا امده اند تست بدهند. فقط سریعتر

درباره کامنت ها

اول از همه می خوام از همه اونایی که دارن تلاش می کنن که اطلاعات پیدا کنن در این باره تشکر کنم. ولی از همه تون خواهش می کنم بحث حاشیه ای نکنید. همونطور که همه ما تجربه داشتیم، اینکه یه دکتر یا یه آزمایشگاه چی می گه نشانه 100 درصد درست بودن اون اطلاعات نیست. در نتیجه بهتره با حرف یک نفر همه اطلاعات قبلی رو رد نکنیم.
ما سعی می کنیم اطلاعات ایران رو دقیق کنیم و باز بنویسیم.
 
Free counter and web stats